12 December 2007

Šljap po guzi

Razmišljao sam se šta da napišem danas. Nekoliko tema mi je padalo na pamet. Na primer, dve filozofske ideje koje mi se brčkaju u glavi poslednjih dana, o tome kako je ne moguće da se da obećanje samom sebi i o nekim skeptičkim pogreškama. Ali iz nekog razloga mi se ne piše o tome, pa sam onda potražio u glavi šta još ima zanimljivo da se kaže, i već sam shvatio da ja postajem svakim danom sve tuplji i umorniji, kada ne mogu da se setim da me ništa nije interesovalo poslednjih dana. No spas je došao na vreme.

Baš sinoć sam pokušao da gledam ligu šampiona, fudbal, na B92, Rendžers - Lion, super tekma, stvarno mi je bilo zanimljivo da je gledam, kada su odjednom oči počele da mi se skalpaju, okrenuo sam se i zaspao. Kroz maglu sam čuo da je došao kraj prvog poluvremena - počelo drugo - neko me zvao na mobilni, javio sam se, pričali smo, nastavio sam da spavam - drugi gol Liona, sada je sve gotovo - kraj utakmice, doviđenja - u trenutku čujem špicu za Velikog Brata, i čujem upozorenje, da emisija nije za mlađe od, recimo, 14 godina.

Na kraju sam se već rasanio, i pogledao u TV kako bih video kako neka striptizeta u tangama đuska pored nekog zagorelog majmuna, rukom sam potražio daljinac, pritisnuo crveno dugme, tišina, i daljinac bacio u fioku, gde mu je realno i mesto. I dok sam tako mamuran klopao nešto, pitao sam se zašto deci brane da gledaju dupeta i sisa žena, kada već mogu da gledaju dupeta i sisa muškaraca (npr. američko rvanje na FOXu - koje boli koliko je glupo).

Namerno nisam povukao paralelu sa nasiljem. Mislim da eksplicitna seksualnost nije isto što i nasilan čin. Jedno je afirmisanje nasilja, a drugo je afirmisanje golog tela. Nešto što spada pod nasilje moguće je da bude moralno neprihvatljiv čin. Jebanje, i afirmacija jebanja po definiciji nije stvar moralnog vrednovanja. Dva slučaja u kojima se spajaju nasilje i seksualnost jesu silovanje i grub seks. Ne postoji problem oko razdvajanja ova dva. Grub seks jeste seks, jebanje, i on ne spada ni jednom svojom osobinom u nasilje, u čin kada vi ne marite za drugoga kao cilj, već samo kao svrhu, da se izrazim kantovski. Silovanje jeste ne poštovanje drugog, ne obazrivost prema tuđem dostojanstvu - silovanje jeste stvar moralnog vrednovanja.

No, dosta o nasilju, ja se pitam o golotinji, eksplicitnoj golotinji. Ne poznajem pedagogiju, možda u nekoj meri, možda malo više od zdravog razuma, ali nikako da kažem da mogu da se nadam da ću eventualno položiti neki kolokvijum iz pedagogije. Ali opet, ne vidim: a) nikakvu svrhu u načelnom zabranjivanju deci da gledaju nešto što ima jake seksualne konotacije. b) razlog zašto se seksualnost, meso, golotinja, i to ISKLJUČIVO ženska, smatra lošom.

Umoran sam, nastaviću ovo, obećavam sutra.

No comments: